dpd - ciekawe zachowanie napędu

Piątek, 23 grudnia 2011 | dodano:23.12.2011
Pr. maks.:46.91Temperatura:-2.5 HRmax:(%)HRavg(%)
Rano: -2,5 stopnia. Najkrótszą do pracy. Dziś Spacerowa jak okiem sięgnąć pusta :-) Jak w wakacje normalnie. Widać że święta.

Powrót: ok. +2,5 stopnia (ciepełko). Chwilkę pokręciłem się nad morzem i do domu. Dziś znowu odpuściłem jazdę przez Owczarnię i pojechałem asfaltem. Jeszcze nad morzem zaczął padać drobniutki deszcz ze śniegiem, który był w sumie bardzo przyjemny- taka drobniutka mżawka.
Deszczyk jednak coraz bardziej się nasilał i jak zjeżdżałem z Reja to na przemian z drobniutkimi kropelkami, spadały wielkie krople które nie były już przyjemne jak uderzały w twarz. Dodatkowo ten drobny deszczyk był tak gęsty, że ciężko było jechać z otwartymi oczami.
Mimo to, jechało się jednak bardzo przyjemnie.

W ostatnich dniach wystąpiło w moim napędzie ciekawe zjawisko: po przejechaniu 500 km zaczął mi przeskakiwać łańcuch (przecież to nowy napęd :-/) i coraz bardziej się nasilało to zjawisko przez 2-3 dni- do tego na wszystkich trybach wolnobiegu. Obawiam się że to może być kwestia źle dobranego łańcucha, który nie wypracowuje sie równo z wolnobiegiem :-/ Co ciekawe, pod dużym obciążeniem nie przeskakiwał- kiedy na przykład jechałem ostro pod górę stając na pedałach. Dziś jakby zjawisko się uspokoiło, a co najmniej jest w fazie zanikowej.

Czyżby łańcuch SRAM PC830 nie chciał za dobrze dogadywać się z wolnobiegiem Shimano MFTZ21? Ciekawe, bo wcześniej nie spotkałem się z tym. Fakt że dotychczas używałem kompletów wolnobieg MFTZ21 i łańcuch Shimano HG40- to działało bez zarzutu. Fakt że gość w serwisie mówił mi, że jak dobiorę zbyt twardy łańcuch do tego wolnobiegu, to łańcuch wytrze szybko wolnobieg- może miał rację. Faktem jest jednak też to, że to on dał mi ten łańcuch SRAM'a do tego wolnobiegu. Zobaczymy co z tego dalej wyniknie.

Korzystając z okazji: wszystkim czytającym składam najserdeczniejsze życzenia zdrowych spokojnych świąt Bożego Narodzenia.