KaszebeRunda 2011 - 225 km

Sobota, 28 maja 2011 | dodano:29.05.2011
No to kolejna KaszebeRunda się dokonała :-) Jestem zadowolony.
Od razu zastrzegam, że podany dystans i czas to:
1. Dystans obejmuje dojazd na start i powrót z mety.
2. Czas to czas z licznika, czyli samej jazdy. Nie obejmuje postojów w bufetach.
Sama Kaszeberunda to 225 km, które przejechałem w czasie 9:30:36 (czas z dyplomu, łącznie z postojami na bufetach). Czas gorszy niż w ubiegłym roku, ale za to średnia duuużo lepsza. A czas gorszy bo stawaliśmy na wszystkich bufetach (z wyjątkiem ostatniego) i objadaliśmy się wszystkimi specjałami ;-) jakie serwowali.
A teraz od początku.
Na dystans 225 km umówiony byłem z Dominikiem, Luszim i kolegą Lusziego (niezrzeszonym w Bikestats). Jak się później okazało, liderem naszej 4-ki i jej głównym koniem pociągowym był Luszi, który tak ciągnął nasz mały peletonik że buty z nóg spadały :-). Dzięki mu wielkie za to :-) Kolega Jacek też ciągnął jak smok.
Wyruszyliśmy więc zwartą grupą ok. 6:40 z miejsca noclegu na start (rowerami oczywiście). Na start przyjechaliśmy wcześniej niż nasza godzina startu, więc wystartowaliśmy z pierwszą grupą.
Na początku jechaliśmy sobie na kole grupy kolarzy wymiataczy gdzie prędkość nie schodziła poniżej 40/h.
Niestety na pierwszym mocnym podjeździe (przed Wdzydzami Kiszewskimi) ja odpadłem i zostałem z tyłu i już nie udało mi się dojść do grupy.
Koledzy jak zobaczyli że odpadłem, to zostawili peleton kolarski i zaczekali na mnie- dzięki im za to :-).
I tak jechaliśmy sobie do pierwszego bufetu, po drodze doganiając innych kolarzy, którzy też odpadli od peletonu.
Koledzy postanowili stawać na wszystkich bufetach, więc w Borsku zjechaliśmy na bufet (ja po raz pierwszy, bo zawsze ten omijałem). Średnia na pierwszym odcinku wyszła rewelacyjna- powyżej 32 km/h.
Teraz już wiem, że zawsze popełniałem błąd omijając pierwszy bufet w Borsku. Panowie zaserwowali nam świeżutką jajeczniczkę, gorące naleśniki, ciasto drożdżowe z truskawkami, było też mleko prosto od krowy, chleb ze smalcem, ogóreczki kiszone. Dla umilenia przygrywał i podśpiewywał po kaszubsku Pan w stroju regionalnym. Rozważaliśmy nawet, żeby się rozłożyć na trawie i nigdzie już dalej nie jechać, bo po co ;-)
Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się jechać dalej ;-)
Wystartowaliśmy z pełnymi brzuchami dalej. Po drodze doganialiśmy i zabieraliśy ze sobą kolejnych kolarzy i po drodze do Laski (kolejny bufet) utworzył się całkiem ładny peletonik, który tak ładnie pracował że do Laski (68 km) dojechaliśmy ani się nie obejrzeliśmy, a i średnia utrzymała się rewelacyjna (powyżej 32 km/h).
W Lasce była znowu pyszna drożdżówka z rabarbarem (jak w ub. roku), drożdżowe obwarzanki, chleb ze smalcem i świetna woda z miodem.
Znowu napełniliśmy brzuchy i razem z większością naszego zebranego, sporego peletonu wyruszyliśmy dalej do Charzykowych (kolejny bufet). Po drodze doganialiśmy kolejnych kolarzy, niektórzy zabierali się z nami dalej. Jechało się świetnie, a peleton urósł do kilkunastu osób. Tak dojechaliśmy do Charzykowych na obiad (100-coś kilometrów). Średnia nadal utrzymała się rewelacyjna: powyżej 32 km/h. Na bufecie w Charzykowych, tak jak w ub. roku, szału nie było: pomidorówka i makaron z sosem pomidorowym oraz woda. Zjedliśmy to co dali i pojechaliśmy dalej.
Po wyjeździe z bufetu był dość solidny i długi podjazd. Moje mięśnie były po postoju trochę zesztywniałe a na dodatek podjazdy nie są moją mocną stroną.
Peleton więc mi uciekł i nie mogłem go dogonić. W końcu na którymś zjeździe udało mi się ich dogonić- wydaje mi się jednak, że koledzy specjalnie spowolnili peleton, żebym do nich dojechał- dzięki Wam za to.
To był niestety najgorszy odcinek trasy KR: ruchliwa trasa Chojnice-Bytów, pełno TIR-ów i innych samochodów, masakrycznie dziurawe asfalty i co chwila podjazdy. Nie jechało się dobrze. W którymś momencie, w pobliżu kolejnego bufetu (w Lipnicy 141 km) Dominik zaczął słabnąć- dopadł go kryzys.
Po jakimś kolejnym podjeździe okazało się, że Dominika nie ma za nami.
Zostawiłem więc peleton, zaczekałem na Dominika i pojechaliśmy razem, we dwóch.
Zrobiliśmy jeszcze krótki postój (zanim dojechaliśmy do bufetu), Dominik wciągnął batona, odpoczął i pojechaliśmy do bufetu w Lipnicy.
Na średnią już nie patrzyłem. W Lipnicy nasz peleton jeszcze był i czekał na nas więc szybko się posililiśmy i wyruszyliśmy dalej.
Spory odcinek do następnego bufetu w Półcznie jechaliśmy znowu razem, jednak po jakimś czasie Dominik znowu zaczął słabnąć i został z tyłu. Zostawiłem więc znowu peleton, zaczekałem na Dominika i znowu pojechaliśmy we dwóch.
Trasa znowu zrobiła się piękna, bo zjechaliśmy już z trasy Chojnice-Bytów i jechaliśmy przepięknymi leśnymi terenami z małym ruchem drogowym. Cudownie się jechało. Dojechaliśmy sobie we dwóch do bufetu w Półcznie. Tam nasz peleton czekał na nas i spotkaliśmy też Sirmicho z Anią i koleżanką, którzy jechali dystans 120 km. Posililiśmy się pysznymi słodkimi plackami, odpoczęliśy, pogadaliśmy i razem z naszym peletonem ruszyliśmy dalej.
Kawałek za Półcznem, na jakimś kolejnym podjeździe Dominik został z tyłu, więc zostawiłem peleton, którego już więcej na trasie nie spotkaliśmy- dopiero na mecie, zaczekałem na Dominika i pojechaliśmy dalej już we dwóch.
Po drodze wyprzedzaliśmy sporo osób, jadących i na 120 i na 65 km, dogoniliśmy też Sirmicho z Anią.
Zatrzymaliśmy się jeszcze na bufecie w Węsiorach, gdzie serwowali pyszny krupnik i pierogi. Nam dostały się z mięsem- były naprawdę pyszne.
Jak wyruszyliśmy z bufetu, to już jechaliśmy prosto do Kościerzyny. Na ostatnim bufecie w Stężycy się nie zatrzymaliśmy, choć jak krzyczeli że mają pyszne placki to się zawahałem, czy nie zawrócić ;-) ale ostatecznie pojechaliśy dalej.
Spokojnym tempem dojechaliśmy sobie we dwóch do mety w Kościerzynie. Tuż za metą dogoniliśmy Sirmicho z Anią, bo okazało się, że oni nie zatrzymywali się w Węsiorach i nas wyprzedzili.
Ogólnie mi jechało się rewelacyjnie, sił nie brakowało, dziś nie odczuwam specjalnych dolegliwości- po prostu SUPER.
Subiektywnie dużo lepiej niż w ubiegłym roku.
Dziękuję Dominikowi, Lusziemu i Jackowi za wspólną jazdę i miłe towarzystwo.
Mam nadzieję, że w przyszłym roku zrobimy repetę ;-)
Dziękuję też wszystkim kolarzom, z którymi jechaliśmy w różnych momentach.
Pozdrower i do zobaczenia za rok.

P.s. zdjęcia nie mam ani jednego, więc załączam linki do relacji innych, którzy zdjęcia wstawili- oczywiście ja na nich też jestem :-)