Warmia: szlakiem niebieskim, dookoła jeziora Pluszne

Czwartek, 11 sierpnia 2016 | dodano:12.08.2016
Pojechaliśmy dziś z Synem, niebieskim szlakiem rowerowym, dookoła jeziora Pluszne.
Moje uwagi: szlak bardzo kiepsko oznakowany, albo też oznaczenia zniszczone przez wandali, pomimo tego, że został on oznakowany w ciągu ostatniego roku. Niestety oznakowany jest kartkami naklejonymi na drzewa, więc ich zniszczenie/zerwanie nie stanowi najmniejszego problemu. Gdyby były malowane na drzewach, pewnie ich stan byłby dużo lepszy.
Niestety miejscami szlak wprowadza całkowicie w błąd: jechaliśmy zgodnie z oznaczeniami i wyprowadziło nas np. do Stawigudy, gdzie okazało się że szlak się kończy i nie ma dalej kontynuacji. Po głębszym przestudiowaniu mapy okazało się, że musimy wrócić kilka kilometrów, żeby wskoczyć na kontynuację szlaku dookoła jeziora.
Podobna sytuacja w Pluskach: brak oznaczeń spowodował, że trafiliśmy na manowce i musieliśmy mocno improwizować jakimiś singletrackami przez tereny prywatne i inne kolory szlaków.
W pewnym miejscu szlak odbija z dróg nad brzeg jeziora, gdzie trzeba się przebić przez jakieś pokrzywy, chaszcze, itd. a z kolei nad jeziorem jest to bardziej szlak pieszy niż rowerowy, ponieważ trzeba się przebijać przez powalone drzewa.
Dodatkowo kupiliśmy sobie mapę z zaznaczeniem szlaku, ale okazało się że przebieg szlaku w rzeczywistości jest inny, niż to wskazuje mapa.
Ostatecznie, dzięki naszej improwizacji udało się zamknąć pętlę wokół jeziora, choć nie do końca szlakiem niebieskim. Przejażdżka przyjemna.